Se încarcă documentul…
Se încarcă registrul sesiunilor…
Se încarcă registrul sesiunilor…
Se încarcă documentul…
Monitorul Oficial·Partea II·Senatul·16 martie 2021
Senatul · MO 41/2021 · 2021-03-16
Aprobarea ordinii de zi și a programului de lucru 1–2 2. _In memoriam_ Nicolae Dabija – scriitor, istoric literar și om politic din Republica Moldova 1
_In memoriam_ Nicolae Dabija – scriitor, istoric literar și om politic din Republica Moldova 1
Prezentarea, dezbaterea și respingerea moțiunii simple intitulate „O Românie în agonie, cu Năsui la Economie” 2–19; 20
Notă pentru exercitarea de către senatori a dreptului de sesizare a Curții Constituționale asupra legilor depuse la secretarul general al Senatului, conform prevederilor art. 15 alin. (2) și (3) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, republicată 19–20
· procedural · adoptat
7 discursuri
## **Doamna Anca Dana Dragu:**
Bună ziua!
Stimați colegi, vă invit să vă ocupați locurile în sală. Doamnelor și domnilor senatori,
Declar deschisă ședința plenului Senatului de astăzi, 16 martie 2021, și vă anunț că, din totalul de 136 de senatori, până în acest moment și-au înregistrat prezența la lucrări un număr de 90 de senatori.
Ședința este condusă de subsemnata, Anca Dana Dragu, președinta Senatului, asistată de domnul senator Ion Mocioalcă și domnul senator Eugen Pîrvulescu, secretari ai Senatului.
Ordinea de zi pentru ședința plenului de astăzi a fost distribuită.
Dacă nu sunt comentarii,
Vot · Amânat
Aprobarea ordinii de zi și a programului de lucru 1–2 2. _In memoriam_ Nicolae Dabija – scriitor, istoric literar și om politic din Republica Moldova 1
Cu majoritate de voturi, ordinea de zi a fost aprobată. Avem două abțineri.
O intervenție din partea domnului senator Badea. Vă rog.
## **Domnul Viorel-Riceard Badea:**
Mulțumesc, doamna președinte. Dragi colegi,
După cum știți foarte bine, zilele acestea, la Chișinău, a plecat dintre noi marele patriot, om de cultură, membru al Parlamentului Republicii Moldova, Nicolae Dabija. Este una dintre cele mai proeminente figuri pe care națiunea română le-a dat vreodată. Este unul dintre oamenii politici români care și-au pus toată viața în slujba idealului nostru național, și anume reunirea celor două state românești.
V-aș ruga să ținem un moment de reculegere pentru academicianul Nicolae Dabija.
Vă mulțumesc frumos.
Dumnezeu să-l ierte, să-l odihnească cu drepții!
## **Doamna Anca Dana Dragu:**
Programul de lucru pentru această ședință este afișat pe pagina de internet a Senatului.
Sunt intervenții în legătură cu acest program?
Dacă nu sunt intervenții,
Vot · Amânat
Aprobarea ordinii de zi și a programului de lucru 1–2 2. _In memoriam_ Nicolae Dabija – scriitor, istoric literar și om politic din Republica Moldova 1
Mulțumesc, doamna președintă.
Voi da citire moțiunii simple „O Românie în agonie, cu Năsui la Economie”.
Dacă o putere străină ostilă și-ar fi propus să destabilizeze economia națională și producția românească, cea mai rapidă cale de a realiza acest obiectiv ar fi fost să-l pună pe Claudiu Năsui ministru la Economie. Niciun fel de forțe oculte externe și nici cele mai perfide planuri de subminare a unei economii naționale n-ar fi reușit, în ani de zile, dezastrul produs de Claudiu Năsui în fruntea Ministerului Economiei în doar 70 de zile.
Să blochezi toate programele de stimulare și susținere a industriei și a firmelor românești, să pui pe butuci turismul românesc, să anulezi toate acțiunile de susținere a exporturilor românești și să pregătești scoaterea la vânzare pe doi lei, în plină criză economică, a celor mai profitabile companii ale statului român înseamnă să îngropi economia. Acesta este planul lui Năsui. Un asemenea plan i-ar face să moară de invidie și pe cei mai specializați sabotori în destabilizarea economiilor naționale.
Pentru a înțelege dimensiunile dezastrului economic provocat în doar 70 de zile de ministrul Năsui, este suficientă menționarea unei singure cifre: 100 de milioane de euro pe zi – aceasta este pierderea înregistrată de companiile românești în fiecare zi cu Năsui la Economie. De dimineață, de la ora la care ministrul își bea cafeaua, și până seara, când se duce liniștit la culcare, companiile românești mai pierd încă 100 de milioane de euro. Și tot așa, zi de zi, până la faliment. Înmulțiți această sumă de 100 de milioane de euro cu cele 70 de zile de activitate ale ministrului Năsui și veți obține bilanțul dezastrului produs deja în scurtul său mandat. Niciun ministru patriot și cu bun-simț n-ar mai fi stat nici măcar o zi în funcție dacă ar fi constatat că prezența sa la minister este atât de nocivă pentru economia națională.
10 puncte negre din bilanțul ministrului Năsui
Pentru a înțelege cum s-a ajuns aici, prezentăm o listă scurtă, cu 10 puncte mari și late, care demonstrează bilanțul negru al celor 70 de zile de activitate ale ministrului Năsui:
1. Lipsa oricărei strategii pentru susținerea industriei românești – cu domnul Năsui la Economie, țara noastră a ajuns să fie singurul stat membru al Uniunii Europene care nu are o politică industrială activă, o strategie de încurajare a capitalului autohton și a domeniilor din economie cu un grad mare de competitivitate.
· other
1 discurs
<chair narration>
#60852. Blocarea schemei 3 – Granturi pentru investiții –, prin compromiterea sistemului procedurii de alocare a fondurilor, ca urmare a intervenției sale personale ilegale în sistemul informatic, ce a dus, de altfel, și la declanșarea unei anchete penale din partea DNA.
· other
1 discurs
<chair narration>
#63533. Preocuparea intensă de a scoate la vânzare pe doi lei, în plină criză economică, cele mai performante și mai profitabile companii deținute de statul român. Și asta în timp ce mari state europene, conștiente fiind că în perioade de criză nu poți obține prețuri bune, au interzis înstrăinarea activelor statului până la depășirea pandemiei.
· Informare · respins
199 de discursuri
## **Doamna Anca Dana Dragu:**
## Stimați colegi,
Pentru dezbaterea moțiunii simple, în ședința plenului Senatului de astăzi, 16 martie 2021, ora 16.00, Comitetul liderilor grupurilor parlamentare a hotărât repartizarea următorilor timpi pentru Guvern și grupurile parlamentare:
– punctul de vedere al Guvernului și răspunsurile Guvernului: 30 de minute;
– dezbateri pe grupuri parlamentare – 45 de minute, repartizate după cum urmează: PSD – 15 minute, PNL – 13 minute, USR PLUS – opt minute, AUR – cinci minute, UDMR – trei minute, senatori neafiliați – un minut.
Îi dau cuvântul domnului Claudiu-Iulius-Gavril Năsui, ministrul economiei, antreprenoriatului și turismului, pentru prezentarea poziției Guvernului față de moțiunea simplă. Vă rog, domnule ministru.
## **Domnul Claudiu-Iulius-Gavril Năsui** _– ministrul_
_economiei, antreprenoriatului și turismului_ _**:**_
Mulțumesc frumos, doamna președinte. Stimați colegi senatori,
Din aceste moțiuni reiese un clasament al fricii, un clasament al fricii PSD-ului și al fricii unui vechi sistem de a face politică. Mai întâi Vlad Voiculescu și acum eu. Sunt cumva invidios pe Vlad că l-ați luat înainte, înseamnă că a deranjat interesele dumneavoastră poate chiar mai mult decât mine, din primele zile, dar vă promit că voi face mai bine.
Dar să știți că eu n-am venit aici ca să fac nici declarații politice, nici figurație, cum faceți în moțiune, ci am venit, în schimb, să demontez, punct cu punct, toate punctele pe care le-ați ridicat. Unele dintre ele merită explicații, explicații pe care, de altfel, le-am dat de mai multe ori public, altele sunt pure minciuni. Și o să le mai demontez încă o dată, nu vă faceți griji!
Vorbiți despre destabilizarea economiei în 70 de zile. Trebuie să recunosc că aici chiar este hilar. De la PSD, care a dat OUG nr. 114! Mai țineți minte acel OUG? PSD, care a destabilizat toată economia în doar o singură zi – s-a numit „miercurea neagră” –, care a venit cu geniile economice Vâlcov, Andrușcă. Îi mai țineți minte? Și chiar și domnul Dragnea – nu-i așa? –, domnul dublu condamnat penal. Ei au dat OUG nr. 114, o bucată de legislație pentru care România încă mai trage, care a arătat tuturor cât de impredictibilă poate fi o guvernare pesedistă și poate fi o guvernare mediocră, cum a fost a dumneavoastră, care în timp de creștere economică ați destabilizat economia – și nu a avut de-a face cu greutățile pandemice de acum. Ați arătat atunci mediului privat că chiar sunteți în stare de orice și, dacă mai țineți minte, ne vorbea doamna prim-ministru, alt geniu de marcă al PSD, Dăncilă, despre cum mediul de business reacționează bine la OUG nr. 114. Chiar se numea „miercurea neagră”, era un prăpăd total pe bursă.
Dar nu de dragul economiei sau de dragul românilor m-ați chemat dumneavoastră aici. M-ați chemat aici pentru că am închis niște robineți de bani care mergeau către niște mafii politice pe care nici măcar n-aveți rușinea să nu le menționați în această moțiune, le menționați direct.
Domnule Romașcanu, poate și dumneavoastră sunteți rudă cu mine 0,06%. Poate toți din sala asta suntem rude între noi 0,06%. Este infim.
Și, ca ridicolul să fie absolut, acea firmă nici măcar nu este eligibilă. Nu că ar fi fost vreo problemă să fie. Nu a aplicat în ultimele 48 de ore. Nu are procentul de cofinanțare la limită și, doar ca să știți dumneavoastră, firma aceea despre care ziceți că este a mea a ajuns pe poziția 2.174, adică la 1.643 de locuri sub ultima poziție potențial eligibilă. Este absolut ridicol!
În al treilea rând, ziceți că vreau să vând companiile statului pe doi lei. Acum eu nu știu de unde ați scos-o pe asta cu „doi lei”, dar, într-adevăr, după zeci de ani de căpușare PSD-istă, multe companii au ajuns să valoreze doi lei sau chiar mai puțin, pentru că înregistrează niște pierderi uriașe.
Dacă n-ați fost atenți mai devreme, vă mai spun o dată: din 37 de companii ale ministerului – unde ministerul este acționar semnificativ –, 28 au grave probleme economice.
Și asta nu este că v-o spun eu. Sunt fie în insolvență, fie în faliment, fie au pierderi uriașe, fie au datorii uriașe din urmă. Deci sunt probleme financiare absolut reale; asta ați lăsat în urmă.
Cine a făcut aceste pierderi? Acoliții dumneavoastră. Uitați-vă în partid la oamenii pe care i-ați pus în diverse consilii de administrație și care au furat nestingherit din aceste companii, evident, dând cotizația de rigoare la partid, cum sunt sigur că știți foarte bine. De aceea sunteți împotriva transparentizării acestor companii, de aceea sunteți împotriva investițiilor private în aceste companii, de aceea sunteți împotriva decăpușării acestor companii, pentru că vreți să continue lucrurile ca înainte și să furați nestingherit în continuare, cu tot activul de partid de rigoare.
În al patrulea rând, vorbiți despre schema pentru HoReCa. Aici chiar dați dovadă că nu vă interesează absolut deloc nici economia, nici firmele.
Dacă vă interesa, ați fi știut ce s-a întâmplat cu această schemă. Și, ca să vedeți cât de ridicolă este moțiunea și incoerentă – adică măcar o moțiune când o scrieți..., eu înțeleg că inventați cifre, dar măcar ele trebuie să fie coerente între ele –, spuneți că sunt aici de 70 de zile, dar mă acuzați că amân de doi ani schema pentru HoReCa. Păi, cum poți să amâni de doi ani de zile ceva când ești de 70 de zile ministru?! Dacă ați fi avut curiozitatea să aflați și chiar ați fi vrut să ajutați aceste firme, ați fi văzut nu doar că am operaționalizat schema HoReCa, ci și că am dat Ordonanța de urgență nr. 10, care repară și o face mult mai funcțională, tocmai săptămâna trecută. Deci este exact invers decât povestiți dumneavoastră.
Și apoi vorbiți despre Start-up Nation. Start-up Nation – ziceți că nu s-a mai finanțat Start-up Nation. E o mare minciună! În primul rând, datoriile Start-up Nation datează de pe vremea guvernării dumneavoastră, când începeați programe fără să le bugetați și românii vă credeau că o să primească bani. Unii și-au amanetat case, și-au ipotecat apartamente ca să facă afaceri, crezând că vor veni la un moment dat banii dumneavoastră, banii de la stat. Anul trecut, Guvernul Orban a reușit, chiar dacă era an de pandemie, chiar dacă era an cu dificultăți financiare majore, a reușit să dea 150 de milioane de lei din Fondul de rezervă al Guvernului pentru datoriile acestea din urmă, pe care le-ați creat dumneavoastră. Și nu doar atât, dar anul acesta, dacă vă uitați la buget – acel buget la care ați votat contra –, ați fi văzut că sunt 673 de milioane de lei tocmai pentru a plăti din urmă datoriile Start-up Nation pe care le-ați făcut dumneavoastră. Asta înseamnă să faci ceva pentru oamenii ăia, nu să plângi cu lacrimi de crocodil.
Apoi ziceți că nu avem programe de susținere a economiei. Fals! Vă dau doar o cifră, tot din bugetul acela la care ați votat contra: 92% din bugetul Ministerului Economiei pe anul acesta se duc tocmai pe scheme de ajutor de stat pentru economie.
Și, în final, mai spuneți de exporturi. Și aici spuneți de mai multe ori de aceste exporturi. Am lăsat acest punct la final pentru că aici se pare că chiar dați tupeu de... dați dovadă de foarte mult tupeu. Adică apărați niște interese personale și de grup chiar prin unealta parlamentară, chiar de la tribuna Parlamentului. În comisie ați țipat că blochez exporturile. Normal că țipați, am închis multe robinete de bani publici și o voi mai face. Și am o veste proastă pentru dumneavoastră. Să știți că n-am aflat eu încă de toate robinetele din minister, dar, pe măsură ce le aflu, le voi închide pe toate și, evident, acolo unde s-au făcut jafuri voi anunța organele abilitate: DNA-ul și cine mai este abilitat să le investigheze. Pentru asta m-ați chemat, de fapt, aici, pentru schema aceasta.
Și, doar ca să știți care este eficiența programelor acestora și schemelor acestora pe care le apărați, aproape jumătate dintre firmele care au beneficiat de schema pentru târguri nici măcar nu se regăsesc în lista de exportatori români. Ăsta este programul pe care îl susțineți dumneavoastră. Înțeleg că vă căutați interesul personal și financiar. Până acum o făceați cumva pe la spate, prin telefoane și presiuni politice, dar să o faceți chiar printr-o moțiune de cenzură și să mai ai tupeul să semnezi lucrurile astea și să le depui în Parlament... Era o vorbă: asta înseamnă să fii pesedist.
Și „cireașa de pe tort” sau „bomboana de pe colivă”, cum vreți să-i spuneți: ghiciți unde am mai văzut fix acuzațiile din moțiunea dumneavoastră, fix pentru schema aceasta pentru târguri și aproape fix cu cuvintele astea. La un ONG numit
OCHR. Știți ce înseamnă OCHR? Ați auzit de el? Înseamnă Organized Crime Harm Reduction. Este un ONG care, dacă n-ați auzit de el, să știți că și-a schimbat numele în 2018. Se numea altfel, se numea Asociația Drepturilor Omului și a Persoanelor Private de Libertate. Această asociație a susținut, într-adevăr, o persoană privată de libertate. Și până acum dacă nu știați pe cine acum cred că ar trebui să știți persoana. Haideți, că de data asta îl știți! Pe domnul Liviu Dragnea, președintele dumneavoastră de partid, pe care l-ați ales cu unanimitate. Este singurul deținut apărat vreodată de acest ONG, care deodată e foarte supărat că am închis robinetul la bani pe schema aceasta pentru târguri. Nu cred că n-ați auzit nici de ONG și în niciun caz de domnul Liviu Dragnea. Oricum, nu știu cine v-a scris bucata aceea din moțiune. Poate ONG-ul, poate chiar domnul Liviu Dragnea. Cine știe? Se dau ani mai puțini la pedeapsă dacă scrii și moțiuni din pușcărie.
Domnul senator Romașcanu cere un drept la replică de un minut.
Vă rog.
## **Domnul Lucian Romașcanu:**
Mulțumesc, doamna președinte.
N-aș fi făcut asta – moțiunea este din partea Grupului PSD –, dar domnul Năsui a făcut referire la mine: n-am zis cu aplomb. Zic cu aplomb acum: „Fără securiști în funcții publice!”
Probabil că, atât de bine informat cum sunteți, v-ați informat dacă riscați ceva. Eu vă spun că riscați. Cred că riscați foarte mult. Și, în al doilea rând, aș vrea să-i aduc aminte șefului dumneavoastră de partid, care voia „fără penali în funcții publice” și a constatat brusc, ajungând la guvernare și auzind voci, că deja corupția a devenit un lucru marginal. Hai să vedem unde ajungem și cu securiștii!
Mersi.
## **Doamna Anca Dana Dragu:**
Mulțumesc.
Trecem la prezentarea punctelor de vedere ale grupurilor parlamentare.
Și începem cu Grupul parlamentar al PSD.
Îi dau cuvântul domnului vicepreședinte Radu Oprea.
OK.
Domnule senator Daniel Zamfir, vă rog.
## **Domnul Daniel-Cătălin Zamfir:**
Haideți să scoatem din viața politică fiii și nepoții securiștilor, da?
Iată-l, domnul Vlăduț Voiculescu, fiu, nepot de securist. Afară din viața politică!
Asta că tot... Ce să fac?
M-ați agitat puțin, domnule ministru.
V-aș ruga, domnule senator, să rămânem la textul moțiunii. Vă rog. Mulțumesc.
Vă rog să mă lăsați în pace, că vreau să exprim ce cred eu de cuviință.
Ca atare, afară cu securiștii și fiii lor din viața politică! Este un îndemn pe care n-am cum să nu mi-l doresc, așa cum ne sugerează domnul ministru Năsui.
Acum, la pleiada de minciuni pe care le-a spus domnul ministru în această alocuțiune, mi-e foarte greu să mă concentrez. O să-l las aici pe colegul meu, domnul ministru Radu Oprea, să detalieze toate lucrurile astea. Eu doar îmi aduc aminte, domnule ministru, cum a fost când ați venit la audieri, de exemplu, și ne-ați promis că alocați pentru HoReCa – lucru negociat cu industria – 2,5 miliarde de lei. Păi, s-au evaporat. Din 2,5 miliarde de lei știți cât a rămas? Doar un miliard. De ce a rămas doar un miliard? Pentru că un miliard de lei s-a dus – unde? – nu la industria HoReCa, nu la antreprenorii români, ci s-a dus la trei companii multinaționale de reasigurare. Un miliard de lei luat de la antreprenorii români și dat la companiile multinaționale de reasigurare, trei
la număr. Sunt fonduri insuficiente, probabil, asta spun. De aia nu sunt bani, că sunt fonduri insuficiente.
Ia să faceți ceva, domnule ministru, că sunteți foarte breaz, așa. Dați cu pumnul în masă la Guvern și spuneți așa: există, de un an jumate, o hotărâre a instanțelor de judecată, a instanței supreme, care obligă două bănci din România, Banca Comercială Română și Raiffeisen Bank, să plătească statului român circa 400 de milioane de lei, da, bani încasați ilegal de către aceste bănci. Luați de acolo 400 de milioane și dați-le antreprenorilor români, dați-le HoReCa. Iată că aveți bani.
Spuneați ceva că nu vreți să vindeți companiile de stat. Dumnezeule! Eu v-aș întreba așa: vorbiți de alea neperformante, dar ce faceți cu Salrom, ce vreți să faceți cu CupruMin, ce vreți să faceți cu șantierele navale, de exemplu? Faceți lucrul pe care nu-l face nicio țară din Uniunea Europeană. Toate țările, în momentul ăsta, își protejează avuția națională. Și-au creat o listă de companii strategice care să nu se vândă. Acum, dumneavoastră faceți exact invers față de ce fac toți din Uniunea Europeană.
Domnule senator, vă rog să vă referiți la textul moțiunii.
La textul moțiunii mă refer și la transparența despre care se vorbește la acest minister, când aflăm că, de fapt, lipsa de transparență și cheltuirea banilor publici sunt răsplătite de către membrii USR. Însuși domnul Barna, aici, la masă, tăinuitorul... A plecat tăinuitorul. Tăinuitorul e domnul Ghinea. Tăinuitorul și cu făptuitorul...
Domnule senator, insist să reveniți la textul moțiunii.
...sunt în aceeași bancă.
Insist să nu mă întrerupeți, doamna președinte, pentru că...
Păi, nu se poate!
Ba se poate..., se poate...
Avem un regulament, pe care vă rog respectuos să-l respectăm.
## **Domnul Daniel-Cătălin Zamfir:**
Nu, nu..., n-aveți experiență. Ați ajuns mult prea repede președintele Senatului, fără să aveți pic de experiență. Lăsați, că lucrurile stau altfel în Senatul României.
Avem măcar libertatea la cuvânt, vă rog, da?
Așadar, dragi colegi, de la slogan la fapte e diferență mare.
Și mai e ceva, domnule Năsui: să invocați totuși părinții dumneavoastră, e... Dumneavoastră v-ați băgat singur acolo. Este un prejudiciu de 8 milioane. Tatăl dumneavoastră a beneficiat de un contract exact de la domnul Victor Atanasie Stănculescu, un contract în care s-a plătit de zece ori mai mult decât suma inițială. Ca atare, să vă fie rușine!
Are cuvântul doamna vicepreședintă Alina Gorghiu. Vă rog.
## **Doamna Alina-Ștefania Gorghiu:**
## Stimați colegi,
Dați-mi voie să invoc în această sală a Senatului o diferență de luare de cuvânt față de Cameră. Până acum, am asistat la tot felul de „Ghiță” în plenul reunit al Camerei Deputaților și Senatului care vociferau din sală, doamna președintă, și nimeni nu le tăia microfonul, aceleași personaje numite „Ghiță”, care odată venite la microfon habar n-au să facă acord între subiect, predicat, gen sau număr. E viral.
Stimați PSD-iști, sunt ai voștri, asumați-vă, analfabeții sunt ai voștri!
Sunt niște golani care în sală huiduie și nimeni nu-i pune la punct!
Golanii stau acasă, nu pe listele parlamentarilor și o să vă rog să reveniți la decență! Avem niște miniștri în sală, pe care, vrem, nu vrem, trebuie să îi respectăm, pentru că au votul majorității parlamentarilor..., nu... ai PSD-ului..., au susținerea noastră și decența ar trebui să fie apanajul fiecărui senator, nu doar al celor care susțin Guvernul.
Cu respect o să vă rog, doamna președintă, să aduceți decența în această sală a Senatului, iar cei care sunt
așa-zișii „Ghiță” din sala de plen să se ducă acasă, la televizor, să mănânce semințe și să huiduie de acolo. Vă mulțumesc.
## **Doamna Anca Dana Dragu:**
Mulțumesc, doamna vicepreședintă. Continuăm dezbaterile.
Din partea Grupului parlamentar al PSD mai ia cuvântul cineva?
De la PNL?
Domnul senator Virgil Guran, liderul de grup. Vă rog.
## **Domnul Virgil Guran:**
Bună ziua, stimați colegi!
Am ascultat textul moțiunii; am primit între timp un mesaj de la presă să mă întrebe când începe moțiunea. Păi, zic: cum?! „Păi, văd că se face, acolo, se vorbește de arborele genealogic al domnului Năsui, nu despre moțiune.” Am fost mult mai atent atunci la moțiune și mi-am dat seama la un moment dat și le-am răspuns celor de la presă: „Stați, că m-am prins acum, nu e moțiune, se face lista cu securiștii în momentul de față.”
Stimați colegi PSD-iști,
Sincer să fiu, mă așteptam să veniți cu probleme reale ale economiei, ale României. Sincer să fiu, am văzut câteva puncte și știu că ați fost vreo șapte ani la guvernare. Dacă ați fi respectat punctele astea, cred că cei care sunt plecați, românii plecați în străinătate, și care veneau peste șapte ani ziceau: „Mă, nu am nimerit în România?! Suntem în Anglia, suntem în Germania, unde suntem?!” Așa că sfatul meu prietenesc: mai ușor cu criticile și hai să vedem ce este de construit, că avem de construit destul în România!
În același timp, sincer, mă întreb: domnule, dacă veniți cu o moțiune după 70 de zile, ce minuni credeați că se pot întâmpla într-un minister care în momentul de față știți bine că se reformează, pentru că s-a despărțit din... în două acel minister? Ce credeți că se putea realiza, ce mari realizări puteau să fie? Mai aveați un pic și veneați cu moțiunea după o zi sau înainte cu o zi să fie numit în funcție ministrul Năsui.
Eu cred că trebuie să ne revenim. Am auzit tot felul de jigniri. Sincer, văd că mai mult vorbim despre securiști, despre penali, despre... În România cred că avem nevoie să vorbim despre problemele reale. Oamenii asta așteaptă. S-au săturat. Și să știți că, dacă suntem decredibilizați în ochii populației, să știți că avem o mare vină, pentru că, în loc să venim să ne certăm pe probleme reale, venim și spunem tot felul de anomalii despre oameni, care, dacă se cercetează bine, nu sunt reale absolut deloc. Dar avem acest obicei și, în loc să învățăm oamenii să ne voteze pentru ceea ce facem, învățăm oamenii să nu ne voteze pentru ceea ce apare în presă sau..., nu știu, de fapt, nu în presă, ci pe rețelele de socializare, neasumat de nimeni. Și se tot povestește despre unul și altul.
Îi dau cuvântul doamnei senatoare Silvia Dinică, din partea Grupului parlamentar al USR PLUS.
## **Doamna Silvia-Monica Dinică:**
Mulțumesc. Doamnă președinte de ședință, Stimați colegi,
Știm de ce a fost chemat colegul meu Claudiu Năsui în Parlament cu o moțiune. Primul pas pe care îl taxați este publicarea tuturor contractelor Ministerului Economiei din anii trecuți.
Stimați colegi din PSD,
Transparența nu trebuie să vă sperie. Dimpotrivă, ea este un principiu de bază al societăților libere. Prin accesul contribuabililor la informații, statul devine mai puțin corupt. Ce vedem în lista aceea? Aceleași și aceleași firme an de an. Se duceau la târguri internaționale în locuri în care, altfel, sunt destinații de vacanțe de lux. Se duceau pe banii statului. Vacanțe pentru o clientelă specială, beneficiară de contracte din bani publici sub titulatura generică de „Program pentru promovarea exporturilor”. E un program de plimbări prin străinătate, vacanțe dictate din pix de un așa-numit Consiliu de Export, sub oblăduirea unei părți interesate a statului român, cu conexiuni în politica înaltă.
Al doilea pas decisiv pe care Claudiu Năsui l-a făcut din poziția de ministru al economiei a fost să întrerupă unilateral această mufare a celor puțini și privilegiați la aceste excursii, care nu sunt deloc în folosul exporturilor României. Acest pas a dus PSD la isterie – închiderea robinetului banilor publici care se scurgeau către această protipendadă.
Ca dovadă, o bună parte dintre aceste firme abonate la acest fel de contracte, ce să vedeți?, nici nu fac parte din lista de exportatori ai României. O puteți afla simplu: confruntați datele deținute de Institutul Național de Statistică cu lista firmelor din aceste contracte.
Vă mulțumesc, doamna senatoare.
Îi dau cuvântul domnului senator Richard Târziu, din partea Grupului parlamentar al AUR. Vă rog.
## **Domnul Claudiu-Richard Târziu:**
Bună ziua, stimați colegi!
Am urmărit cu mare atenție discursul domnului ministru Claudiu Năsui, pentru că știam foarte bine textul moțiunii depuse de colegii de la PSD și chiar am fost interesat de modul în care răspunde domnul ministru. Și, ascultându-l, mi-am dat seama că aș putea fi solidar cu Domnia Sa, având în vedere că este un politician tânăr, relativ proaspăt intrat în politică și mai ales pentru că are o poveste de familie impresionantă, dacă este reală. Eu sunt sensibil la această... la acest trecut recent la nostru, care a lăsat urme de neșters și răni încă sângerânde.
Dar nu pot să fiu solidar cu Domnia Sa, pentru că nu despre calitățile membrilor familiei Domniei Sale este vorba, care nu se moștenesc prin ADN – virtuțile, din păcate, nu trec de la bunic la nepot sau de la tată la fiu –, și nu sorgintea Domniei Sale ne interesează acum în cel mai înalt grad, ci competența, eficiența și buna-credință a Domniei Sale în această postură de ministru al economiei, un portofoliu extrem de greu, extrem de greu, mai ales acum.
De asemenea, am observat în discursul domnului Claudiu Năsui o anumită aroganță. Și îmi permit, așa, colegial, să fac observația că nu e deloc bine să schimbăm vechea aroganță a PSD cu noua aroganță a PLUSR-e. PSD dă semne de schimbare; poate că și PLUSR-e ar trebui să învețe ceva din asta.
Acum, pe moțiune, nu aș vrea să intru în detalii, pentru că este un fel de a spune... un argument, contraargument care, de fapt, nu este probat de nimic în realitate. Moțiunea arată că există niște deficiențe în economie, iar domnul ministru spune, pe scurt, că nu are ce face, că nu a avut suficient timp, că va rezolva, că are bune intenții. Nu prea ai ce să comentezi aici.
Din modul în care și-a executat până la acest moment mandatul, domnul ministru nu a fost foarte convingător, din punctul meu de vedere. Din acest motiv, Grupul senatorial al AUR va vota această moțiune, care, desigur, nu va trece, dar care este un avertisment și, sper eu, un stimulent pentru domnul ministru, pentru a-și face treaba cu mai multă ardoare.
Mulțumesc, domnule senator.
Îi dau cuvântul domnului senator Loránt Antal, reprezentantul Grupului parlamentar al UDMR.
Vă rog, domnule senator.
## **Domnul Antal István-Loránt:**
Stimată doamnă președinte, Stimate domnule ministru,
## Doamnelor și domnilor senatori,
Noi, cei de la UDMR, întotdeauna am militat pentru democrație. Noi credem în democrație și în instituțiile democratice. Și, da, Parlamentul este instituția cea mai importantă, unde este loc de dezbateri, dar și locul unde majoritatea democratică, prin vot democratic, însărcinează guverne, adică ia deciziile cele mai importante.
Și moțiunea, ca procedură, este parte a democrației. Generează dezbatere, poate să genereze diferențe de opinii, dar trebuie să ajute și la un dialog constructiv între putere și opoziție. Și când spun dialog constructiv nu mă refer la înșiruire de lozinci populiste, declarații politice de dragul camerelor de luat vederi sau simpla justificare a faptului că PSD acum este în opoziție și atât.
Ați venit în fața noastră cu o moțiune simplă împotriva ministrului economiei, domnul Năsui. Un ministru tânăr, pregătit și, prin asumarea programului de guvernare, țintit spre a face mai bine lucrurile în țara noastră. Haideți să
vedem un pic în timp real despre ce vorbiți, ce pretenții ridicați față de ministru!
Domnul Năsui este ministrul economiei astăzi exact de 83 de zile. Un minister greu, mare și cu aproape 1.000 de angajați, conform listei cu persoanele care au depus declarațiile de avere.
Dacă admitem principiul că un bun manager trebuie să-și cunoască echipa, să-și cunoască instituția, atunci, în cele 83 de zile, nici colectivul de muncă nu avea cum să-l cunoască, nu să și reorganizeze ministerul.
Vorbiți de lipsa oricărei strategii pentru susținerea industriei românești.
## Mulțumesc, domnule senator.
Înainte de a-i da cuvântul următorului vorbitor, aș vrea să dau citire art. 132 din Regulamentul Senatului, care spune că: „Senatorii și celelalte persoane care iau cuvântul sunt obligați să se refere exclusiv la chestiunea în dezbatere pentru care s-au înscris la cuvânt și să respecte regulile deontologiei parlamentare. În caz contrar, președintele le atrage atenția și, dacă nu se conformează, le retrage cuvântul.
Nu se admite dialogul dintre persoana înscrisă la cuvânt și ceilalți senatori.”
Îi dau cuvântul domnului vicepreședinte Radu Oprea, din partea Grupului parlamentar al PSD.
Vă rog.
## **Domnul Ștefan-Radu Oprea:**
Mulțumesc, doamnă președintă.
Ascultând cu atenție ce s-a spus în această sală, nu am putut să nu mă gândesc: ce blestem, ce blestem s-a abătut asupra antreprenorilor români! Nu le ajunge pandemia, nu a ajuns că au fost sectoare de activitate închise prin ordonanță militară, nu le-a ajuns, apoi, criza economică care a fost generată de către pandemie; a mai trebuit să vină o năpastă, a mai trebuit să vină un blestem: se cheamă Claudiu Năsui și este susținut de către coaliția de dreapta.
Și, apropo de susținere, pentru că despre solidaritate nu poate fi vorba – acesta este un concept social-democrat, ei nu-l pot înțelege –, susținerea am văzut-o în bancă și mă întrebam: ce caută aici? Oare s-a domolit pandemia, de este domnul ministru Voiculescu aici? Oare au terminat PNRR-ul și știm cu toții din această sală cum vor fi cheltuite resursele țării?
Ce căutau aici vicepremierul Barna, ministrul Ghinea și ceilalți? Să-l susțină pe cel mic – că ei așa-l alintă. Asta a fost chestiunea între ei.
Dar mă întrebam în același timp: oare domnul ministru Năsui o fi avut curajul să le mărturisească spășit, atunci când vorbea despre PSD în felul în care a făcut-o, că cele opt inițiative legislative pe care le-a trecut și cu care se mândrește atâta au fost susținute, semnate... – da, și de mine, și eu am semnat aceste inițiative – și că au trecut cu votul PSD-ului? O fi avut acest curaj? I-o fi mărturisit lui Barna că acest PSD „rău”, cum l-a descris mai înainte, a susținut antreprenorii din România?
Și, da, domnule Năsui, despre acest lucru este vorba, nu despre dumneavoastră, nu despre ceea ce credeți că sunteți sau nu sunteți, ci despre antreprenorii din România, despre care nu vorbiți niciodată și nu aveți curajul să-i vedeți și nu aveți curajul să-i priviți în ochi.
Astăzi ar fi trebuit să fie aici, în această sală, la balcon, alături de noi, reprezentanții Consiliului de Export, pe care dumneavoastră ați refuzat să-i vedeți, să-i întâlniți și să vorbiți cu ei. Niciodată nu ați făcut acest lucru. În schimb, ați venit cu părinții politici să vă sprijine, că poate vă e frică, și ne-ați arătat, din nou, lașitate. Lașitatea de a vorbi cu antreprenorii, oameni care reprezentau industria românească, oameni care reprezentau industria de mobilă, spre exemplu, 54% capital românesc, oameni care reprezentau toată industria ușoară, un milion de locuri de muncă. Știți că 60.000 de locuri de muncă au dispărut anul trecut? Nu ați luat nicio măsură pentru ei. Oameni care reprezentau milioane de locuri de muncă. Și este lucrul despre care noi, cei de la PSD, vorbim întotdeauna, susținerea locurilor de muncă.
Nu l-am trimis noi, deși este locul lui acolo, ci s-a dus singur.
Știți ce a rezolvat? Sute de firme, mii de firme din România astăzi sunt la DNA. Firme corecte, firme oneste, firme care plătesc taxe și impozite în România au ajuns să nu mai poată face afaceri pentru că domnul Năsui, în egoismul lui, ca să se apere pe sine însuși, s-a dus la DNA să-i pârască. Pe cine? Ar fi trebuit să-i pârască pe ai lui sau să comită un autodenunț. Și aceste firme nu mai pot merge la bancă și aceste firme nu mai pot merge să facă afaceri cu partenerii lor, pentru că domnul Năsui le-a interzis acest drept. Domnul Năsui trebuie să meargă la DNA.
Am să mă opresc aici și am să spun că, în mod transparent, astăzi, aici, în fața dumneavoastră, doamnelor și domnilor senatori, domnul Năsui ar trebui să-și dea demisia. Dacă nu are curajul, cum ne-a arătat mai devreme, poate s-o facă și pe Facebook, pentru că acela este modul transparent în care Domnia Sa ne-a obișnuit să comunice. Dacă nu va face lucrul acesta astăzi, vă spun că singura melodie care se va mai auzi, singurul lucru care se va mai auzi pe culoarele ministrului economiei... Ministerului de Afaceri și Turismului va fi Marșul funerar.
## **Doamna Anca Dana Dragu:**
Îi dau cuvântul domnului senator Narcis Mircescu, din partea Grupului parlamentar al USR PLUS.
Vă rog, domnule senator.
## **Domnul Ion-Narcis Mircescu:**
Bună ziua, doamna președintă! Domnilor miniștri,
Stimați colegi,
Lună de lună, PSD depune câte o moțiune simplă. Luna este unitatea de măsură a PSD și în opoziție, și când a fost la guvernare. La o lună de la instalarea Guvernului a dat Ordonanța nr. 13.
Acum, în februarie, PSD a venit cu foarte multă nerușinare să ne vorbească despre sănătate, despre spitale, despre corupția din sistem. Acum a venit rândul lui Claudiu Năsui să deranjeze PSD și PSD vine să ne vorbească despre economie. Claudiu nu este deloc...
, deloc nu este Claudiu pe modelul miniștrilor PSD. Să ne amintim ultimul ministru al economiei. Tot ce a putut să dea PSD mai bun a fost domnul Andrușcă, care, sub coordonarea doamnei Dăncilă, consiliată de iubitorul de artă Vâlcov, au format un trio formidabil, trio formidabil care ne-a dus la finalul anului 2019 să avem una dintre cele mai mari inflații din Uniunea Europeană.
La finalul anului 2019, România era singura țară aflată în...
Invit chestorii să restabilească ordinea în sală.
## **Domnul Ion-Narcis Mircescu:**
...procedeu de deficit excesiv.
Noi îl susținem pe Claudiu Năsui, așa cum spunea și colegul senator de dinainte, dumneavoastră l-ați susținut pe Andrușcă. Dumneavoastră, în șapte ani în care, sub comanda lui Ponta și Dragnea, v-ați ocupat de economie, ați reușit să căpușați toate companiile românești.
Aici este marea problemă, aici deranjează cel mai mult. Vă deranjează foarte tare și vă doare restructurarea, aducerea de noi oameni în consiliile de administrație, care să reformeze aceste companii și care să îi înlocuiască pe cei numiți de dumneavoastră atâta timp cât ați condus destinele economiei românești.
Vorbiți de balanța comercială a României. V-ați uitat pe cifre? Între 2014 și 2019 ați triplat deficitul comercial al României. În perioada de guvernare PSD, deficitul comercial a crescut mai repede decât crește Făt-Frumos în povești. Și veniți acum să vorbiți despre export și despre balanța comercială a României! Dumneavoastră ați lăsat România vulnerabilă în fața unei crize, noi venim, adoptăm un buget și
alocăm 4,5 miliarde de lei care vor merge pentru sprijinirea IMM-urilor românești. Dumneavoastră v-ați ocupat strict de căpușare. Noi acum venim și reorganizăm economia pe principii sănătoase și facem pași către dezvoltarea și modernizarea acestui stat.
Economia României, la fel ca toate celelalte economii, a fost lovită puternic de această pandemie și de criza economică. Acum suntem la guvernare o alianță de centru-dreapta, PNL–USR PLUS–UDMR, care ne asumăm cel mai important program de investiții – peste 61 de miliarde de lei vor fi investite în economia românească. Guvernul PNL–USR PLUS–UDMR a început deja munca de restructurare a României și nu se va opri, indiferent de câte piedici veți pune dumneavoastră.
Mulțumesc, domnule senator.
Avem o ultimă intervenție din partea Grupului parlamentar al PSD, domnul senator Titus Corlățean.
Un minut, vă rog, domnule senator.
Doamna președinte, Stimați colegi, Stimate colege, Domnilor miniștri,
Am să vă cer îngăduința și, respectând totuși un principiu al proporționalității, în condițiile în care nici timpul alocat domnului ministru n-a fost cronometrat și nu ne-a deranjat, pentru că era important să-l ascultăm pe domnul ministru...
A fost cronometrat și s-a încadrat în timp.
N-a fost afișat cronometrajul, dar tot în...
Păi, nu avem cronometraj, ce să facem?
## **Domnul Titus Corlățean:**
Pe o temă de fond în care 1.000 de oameni au ajuns la disperare și o companie dintr-o zonă de securitate națională stă să fie închisă, măcar două minute să-mi fie permise, pe o temă de fond, să ridic această chestiune.
Pe scurt, vreau să-i ridic în plen domnului ministru al economiei tema salvării Combinatului de Oțeluri Speciale de la Târgoviște. O fac aici, pentru că Domnia Sa a evitat – a se citi „a refuzat” – dialogul cu un senator al României, în condițiile în care doi foști prim-miniștri, unul de anul trecut, altul din 2016, un prim-ministru în funcție anul acesta și un ministru al finanțelor au acceptat dialogul, chiar dacă n-au rezolvat nimic.
Și atunci vreau să vă întreb, domnule ministru, dacă dumneavoastră, care aveți în clipa de față decizia în stiloul dumneavoastră, în baza a ceea ce Guvernul de anul trecut, da, chiar dacă din rațiuni politice, electorale, și ministerele de anul acesta, prin semnătura secretarilor de stat, au propus ca plan de reorganizare și de salvare a Combinatului de Oțeluri Speciale de la Târgoviște, singurul combinat de oțeluri speciale din România care are capacitatea să producă, inclusiv folosind fierul vechi, care are capacitatea de a produce peste 100 de profiluri de oțeluri speciale, care a produs ani de zile și poate să facă... Turnătoria și oțelăria sunt acolo și o mie de muncitori încă sunt acolo. Au produs pentru companiile din sistemul național de apărare, la Cugir, pentru toate profilurile de armament de AK-47. Apropo, Cugirul, astăzi, importă oțelul special, ia oțelul special cu de patru ori mai scump prețul decât lua de la Târgoviște.
Vreau să vă întreb foarte direct și să vă asumați și dumneavoastră, și colegii din coaliția de guvernare, începând cu domnul lider al Grupului PNL, aici de față – m-aș fi așteptat să ridice și dumnealui această chestiune de la Târgoviște –, dacă intenționați să dați curs propunerilor pe care instituțiile statului român le-au făcut pentru a salva o companie esențială pentru domeniul de producție de oțeluri speciale și de securitate națională. Este bine să dați un răspuns foarte direct la o chestiune în care o mie de oameni așteaptă – săptămâna viitoare vor pierde definitiv locul de muncă –, în care activele care sunt acolo pot fi recuperate în contul datoriei de 40 de milioane de euro. Sau doriți, datorită viziunii ideologice pe care o împărtășiți, să omorâți totul? Vă mulțumesc.
Are cuvântul domnul senator Virgil Guran. Vă rog, domnule senator.
## **Domnul Virgil Guran:**
Foarte scurt, pentru că s-a referit domnul senator la mine.
Să știți că ne frământă COS Târgoviște, să știți că am discutat-o cu domnul ministru și se caută soluții și sunt convins că vom găsi soluții. Nu mai faceți cum ați făcut: ați condus județul ăla 20 și ceva de ani și n-ați făcut cât am făcut noi în doi ani de zile – nici doi ani de zile, un an și ceva de zile! Așa că nu mai ieșiți cu demagogii de genul acesta. Vă filmați, puneți niște poze și oamenii ăia o să înțeleagă: „Vai de mine, iar a venit PSD-ul să salveze!” Trebuia să nu privatizați așa acest combinat și nu era în situația asta, pentru că PSD-ul l-a privatizat.
## **Doamna Anca Dana Dragu:**
O invit la microfon pe doamna senatoare Diana Iovanovici-Șoșoșoacă, senator neafiliat.
Aveți un minut.
Vă rog, doamna senatoare.
## **Doamna Diana Iovanovici-Șoșoacă:**
Că tot vorbeam de huiduieli, au început și în Senat. Mă uit la domnul ministru Voiculescu și sunt uimită: este pentru prima oară când îl văd și nu fuge de mine.
Doamna senatoare, vă rog să vă referiți la subiectul moțiunii de astăzi.
Probabil că acum se sprijină unul pe altul.
Ce am învățat eu astăzi aici de la această moțiune? Să am grijă cu cine vorbesc, că e posibil ca oricine de aici să fie securist, fiu de securist, nepot de securist. Să am grijă,
pentru că, de fapt, toți cei de aici sunt vinovați pentru cei 31 de ani în care Ministerul Economiei a fost disfuncțional.
În ceea ce-l privește pe domnul Năsui, pot să spun că dânsul nu prea știe cum e cu legalitatea ministerului pe care-l conduce, pentru că, atunci când și eu, și domnul europarlamentar Terheș ne-am dus să vorbim despre mineri, dânsul nici măcar nu a catadicsit să ne răspundă, să ne dea un telefon, din bun-simț; nu de alta, dar Guvernul este numit, iar parlamentarii sunt aleși de popor și sunt reprezentanți ai poporului, iar noi veneam de acolo, de la mineri, cu niște solicitări.
Din punct de vedere legal, tot Ministerul Economiei trebuia să fie cel care să vorbească cu minerii, pentru că nu aveau o situație legală, așa cum ați prezentat-o și dumneavoastră.
Ce am înțeles aici este că am pierdut încă o zi în loc să rezolvăm problemele esențiale ale României, întrucât această moțiune, din păcate, nu va trece. Și nu va trece pentru că avem aici o putere dictatorială.
Mulțumesc, doamna senatoare. Vă rog să...
Ăsta este adevărul. Mulțumesc frumos.
OK. Mulțumesc.
În continuare, îi dau cuvântul domnului ministru Claudiu Năsui, pentru a răspunde acestor discuții din dezbateri. Vă rog, domnule ministru.
## **Domnul Claudiu-Iulius-Gavril Năsui:**
Mulțumesc frumos, doamna președinte. S-au spus câteva lucruri aici, în cursul dezbaterilor moțiunii, pe care aș vrea să le clarificăm.
Schema pentru HoReCa este de 2,5 miliarde de lei, este în continuare de 2,5 miliarde de lei, a fost promisă de 2,5 miliarde de lei și este acum, în legislație, de 2,5 miliarde de lei și chiar și în buget, în credite de angajament.
La ce faceți dumneavoastră referire este creditul bugetar. Și, după cum știți foarte bine, am adoptat o altă cale de a da acești bani, tocmai ca să... toată lumea să-i primească și să fie suficienți pentru toată lumea, indiferent că aplică la începutul perioadei, la final, fără să trebuiască să treacă printr-un proces anevoios de punctaj sau criterii de departajare sau lucruri de genul acesta, prin _pro rata_ .
Toată lumea va primi bani din acei 2,5 miliarde de lei, care, repet, sunt credite de angajament. Deci acolo este foarte, foarte clar.
Ați pomenit și de acele puține companii care sunt... care n-au indicatori financiari negativi, care merg bine în Ministerul Economiei. Să știți că avem un plan și pentru ele, dar majoritatea, din păcate, nu sunt în situația aceea. Și chiar și pentru cele care sunt pe profit să știți că sunt profituri minuscule comparat, câteodată, cu baza de active. Adică, dacă cineva are pe mână, nu știu, o clădire extraordinar de mare și o închiriază și face doar 3 lei profit, asta este tot o pagubă, până la urmă, pentru că de fapt profitul ar trebui să fie mult mai mare, dacă-l comparăm, evident, cu lucruri comparabile. Și exact asta trebuie să facem. Statul român trebuie să se comporte ca un acționar bun, care-și dorește să fie cât mai rentabile activele sale, nu să se mulțumească cu 3 lei profit și să zică: „Gata, nu avem probleme financiare acolo.” Sunt probleme financiare și le vom rezolva pe toate, exact așa cum am spus mai devreme.
De asemenea, pentru partea de export, nici nu e vorba să nu ajutăm exportul. Întrebarea-i cum ajutăm exportul. Ajutăm exportul prin a da sume impresionante de bani unei clici de oameni care ei aleg la ce târguri se merge, cine merge și cine nu merge și care... în final merg aceiași oameni? Apropo, uitați-vă pe date, dacă nu mă credeți. Între 2015 și 2019 a scăzut numărul de beneficiari cu 12%, bugetul s-a triplat și cei mai mari beneficiari din schema aceasta pentru exporturi știți cine sunt? Intermediarii. Ăia care fac, practic, doar rezervările, cazarea și asigură transportul. Comisioanele lor s-au înmulțit cu 390%. Verificați cifrele. Aceștia sunt bani care au fost risipiți. Nu așa ajutăm exportul. Și, dacă ne uităm și la firmele care se duc, vedem că sunt mereu aceleași; își mai schimbă câteodată numele, au acționari comuni, adrese comune, administratori comuni. I-am prins; îi prindem pe toți. Și trebuie să facem o încurajare a exportului într-un mod prin care să nu se mai treacă printr-o clică de oameni cu putere – cu puterea să le iasă banul din pix. Asta este o mare greșeală și asta trebuie să schimbăm.
## Stimați colegi,
Potrivit prevederilor art. 170 din Regulamentul Senatului, moțiunea simplă se adoptă cu votul secret al majorității senatorilor prezenți. Raportat la aceste dispoziții regulamentare, coroborate cu prevederile art. 139 alin. (1) din regulament, precum și cu hotărârile Biroului permanent și Comitetului liderilor grupurilor parlamentare, votul secret va fi exprimat cu bile.
Potrivit dispozițiilor regulamentare, constatarea rezultatului votului și întocmirea procesului-verbal se fac de către o comisie constituită din câte un reprezentant al fiecărui grup parlamentar, conform art. 142 din Regulamentul Senatului.
Așadar, urmează să alegem o comisie de numărare a voturilor și pentru întocmirea procesului-verbal.
Rog reprezentanții grupurilor parlamentare să prezinte propunerile nominale pentru componența comisiei de numărare a voturilor.
Îi invit la microfon pe reprezentantul Grupului parlamentar al PSD.
## **Domnul Lucian Romașcanu:**
L-aș propune pe domnul Guran, dar dânsul are altă orientare politică, așa că îl propunem pe domnul Bodog.
Mai propuneți un reprezentant?
Nu, propunem pe altcineva, că domnul Bodog are o problemă cu număratul. Pe domnul Felix Stroe. Mulțumesc.
Domnul Felix Stroe, din partea Grupului parlamentar al PSD.
Trebuie să numărăm...
Liviu Voiculescu, din partea PNL.
## Mulțumesc.
Din partea Grupului parlamentar al USR PLUS.... Din partea Grupului parlamentar al USR PLUS.
Din partea Grupului parlamentar al USR PLUS, îl propunem pe domnul senator Costel Vicol. Mulțumesc.
Din partea Grupului parlamentar al AUR.
Sorin Mateescu.
Mulțumesc.
Din partea Grupului parlamentar al UDMR.
## Bună ziua!
Din partea Grupului parlamentar al UDMR, îl propun pe domnul senator Császár Károly.
## **Doamna Anca Dana Dragu:**
## Mulțumesc.
Vot · approved
Notă pentru exercitarea de către senatori a dreptului de sesizare a Curții Constituționale asupra legilor depuse la secretarul general al Senatului, conform prevederilor art. 15 alin. (2) și (3) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, republicată 19–20
Stimați colegi, urmează să exercităm votul.
În acest sens, vă prezint procedura de vot secret cu bile, prevăzută la art. 139 alin. (6) din Regulamentul Senatului, republicat, respectiv: bila albă introdusă în urna albă și bila neagră introdusă în urna neagră înseamnă vot pentru moțiunea simplă cu tema „O Românie în agonie (...)”; bila albă introdusă în urna neagră și bila neagră introdusă în urna albă înseamnă vot contra; de asemenea, bilele introduse în urna neagră înseamnă „abținere”.
Începem procedura de vot. Rog chestorii să-și ocupe locurile destinate pentru înmânarea bilelor necesare exercitării votului.
De asemenea, îl rog pe domnul secretar de ședință, domnul senator Ion Mocioalcă, să dea citire listei senatorilor.
## **Domnul Ion Mocioalcă:**
Dragi colegi, dați-mi voie să începem cu miniștrii. Domnul Cîțu Florin-Vasile – absent Domnul Ciucă Nicolae-Ionel – absent Domnul Cîmpeanu Sorin Mihai
**Domnul Eugen Pîrvulescu**
**:**
Prezent.
## **Domnul Ion Mocioalcă:**
Întotdeauna. Domnul Cseke Attila-Zoltan – absent Domnul Nazare Alexandru – prezent Domnul Oros Nechita – prezent Și domnul Tánczos Barna – mai târziu...
V-am pus prezent.
Achiței Vasile-Cristian Vă rog să spuneți tare „prezent”, să nu omitem pe cineva. Prezent. Aelenei Evdochia – prezentă Anastase Roberta-Alma – este Anisie Monica-Cristina
**Domnul Eugen Pîrvulescu**
**:**
Prezentă. Monica, hai!
Nu te risca, Monica! Antal István-Loránt Azamfirei Leonard – absent Badea Viorel-Riceard
Din sală
#95797Prezent.
Banu Claudia-Mihaela Măcar ridicați mânuța, vă rog! Perfect. Berea Cristinel-Gabriel – prezent Bica Dănuț
Din sală
#95962Prezent.
Bîca Iulian-Mihail
Din sală
#96040Prezent, prezent!
**Domnul Ion Mocioalcă:**
Boancă Rodica
**Din sală:**
Prezentă.
Bodea Marius Bodog Florian
Din sală
#96203Prezent.
Bordei Cristian
Din sală
#96278Prezent.
Bourceanu Septimiu-Sebastian
Din sală
#96366Prezent.
Breahnă-Pravăț Ionela-Cristina Bumb Sorin
Din sală
#96467## **Din sală:**
Prezent.
Să fii sănătos! Busuioc Andrei – absent Cadariu Constantin-Daniel
**Din sală:** Aici.
Carp Gheorghe
Din sală
#96672Este. Carp este.
Cazanciuc Robert Cătană Gheorghe-Adrian
Din sală
#96779Prezent.
Cernic Sebastian – absent Chirteș Ioan-Cristian Cionoiu Nicușor Cioromelea Valentin-Rică – este Domnul ministru Ciucă nu ne-a onorat astăzi. Domnul Cîmpeanu a votat. Domnul Cîțu, mai târziu. Domnul Corlățean Titus – prezent Domnul Cosma Dorinel Domnul Costea Adrian – prezent Doamna Crețu Gabriela
Din sală
#97136Prezentă.
## **Domnul Ion Mocioalcă:**
Cristescu Ionel-Dănuț
E așa greu să spuneți „prezent”, domnule Cristescu? Cristina Ioan – prezent Császár Károly Zsolt Cseke Attila Cuc Alexandru Darău Ambrozie-Irineu Dăneasă Mircea. L-am văzut. Deneș Ioan – prezent Dinică Silvia-Monica
Vasile Dîncu – prezent Dogariu Eugen – prezent Dragu Anca Dana – prezentă Dunca Marius – prezent Fejér László-Ödön – este Fenechiu Cătălin. Nu l-am văzut. Gabi Firea – este Firu Stela Așa! Florean Ovidiu-Iosif Fulgeanu-Moagher Laura Genoiu Mihail Georgescu Laura
## **Domnul Cătălin-Daniel Fenechiu**
**:**
Notează și Fenechiu, că nu m-ai auzit.
## **Domnul Ion Mocioalcă:**
Nu e vina mea.
Ghica Cristian
Alina Gorghiu Virgil Guran Hangan Andrei Hatos Adrian Humelnicu Marius
Din sală
#97983Mazilu Liviu Mihai Alfred-Laurențiu
Din sală
#98068Prezent.
Mihail Radu-Mihai Diaspora. Nu este... Păi, spune! Mircescu Ioan-Narcis – este Mirea Siminica – este Mîndruță Gheorghiță
Din sală
#98248Prezent.
Muntean Lucica Dina – nu este
**Din sală:** Este.
Păi, de ce nu spuneți? Mureșan Claudiu-Marinel Mutu Gabriel
Din sală
#98449Prezent.
Nazare Alexandru – nu este Neagu Ionuț Neagu Nicolae
Din sală
#98561Este.
Prezent.
Ioan Raluca-Gabriela Iordache Ion
Negoi Eugen-Remus
Din sală
#98710Din sală
#98728Prezent.
## **Domnul Ion Mocioalcă:**
Cât se poate. Iovanovici-Șoșoacă Diana Dan Ivan – absent Kovács Irina Elisabeta
Din sală
#98881Aici.
Prezent.
Niculescu-Țâgârlaș
Din sală
#98966Prezent.
Novák Csaba-Zoltán
Din sală
#99044Prezent.
## **Domnul Ion Mocioalcă:**
Sorin Lavric
László Attila Mateescu Sorin-Cristian Matei Constantin-Bogdan Matieș Călin-Gheorghe
Din sală
#99244Prezent.
Oprea Ștefan-Radu
Din sală
#99291Prezent.
Oprinoiu Aurel – absent Oros Nechita-Adrian
Din sală
#99393Prezent.
Pandea Ciprian Nicoleta Pauliuc – prezentă Pălărie Ștefan Petcu Toma
Din sală
#99521Este.
Pistru – prezent Pîrvulescu – prezent Popa Maricel – prezent Popescu Ion-Dragoș Postică Andrei
**Din sală:** Prezent.
Potecă Vasilică
**Din sală:** Prezent.
Poteraș Cosmin
**Din sală:** Prezent, aici.
Ion Prioteasa – este Pufu Vlad-Mircea – este Puiu Ovidiu Purcărin Bianca – absentă Răducanu – prezent Resmeriță – prezent Romașcanu – prezent Să fii sănătos! Cum să nu? Ești prezent. Ion Rotaru – prezent Rujan Ion-Cristinel – este Sbîrnea Liliana Scarlat George
Din sală
#100136Prezent.
Laura Scântei Laura – absentă
Din sală
#100225Prezentă.
Spătaru Elena-Simona
Din sală
#100306## **Din sală:**
Prezentă.
**Domnul Ion Mocioalcă:**
Ioan Stan – prezent Paul Stănescu – prezent
Stocheci Cristina – prezentă Streinu Cercel – prezent Felix Stroe – prezent Tánczos Barna Parcă era pe aici.
Din sală
#100529Târziu – prezent Tîlvăr Angel – prezent
Din sală
#100571Pe Tánczos Barna cred că nu l-ați pus prezent.
Cum?
Din sală
#100673Pe Tánczos Barna cred că nu l-ați pus.
Ia uită-te aici!
Din sală
#100779Păi, unde e?
Ia uite-l!
Din sală
#100853Hai să vedem! Unde e? Unde e domnul Tánczos Barna?
Nu știu. Eu l-am strigat pe Tánczos Barna când a fost la miniștri și a plecat.
Din sală
#101033Nu. Nu l-ați strigat.
Nu. L-am strigat întâi la miniștri.
Din sală
#101141Păi, de ce l-ați mai strigat o dată acum?
Păi, l-am strigat că a venit la rând.
Din sală
#101271Nu. Vă rog frumos treceți-l absent la miniștri. Treceți-l absent. Dacă nu, că vă facem _... (Neinteligibil.)_
Bine. Fă-mi! Toanchină Marius – prezent Trifan Raoul Trufin Lucian
Din sală
#101498Prezent.
Turos Lóránd Țapu Nazare Eugen
Din sală
#101588Aici, aici! Prezent.
Vela Ion-Marcel – prezent Veștea Mihail
Din sală
#101698Prezent.
Viașu Cosmin-Cristian
Din sală
#101779Prezent.
Vicol Costel.
Din sală
#101852Prezent.
Vlad Sergiu Cosma
Din sală
#101929Cosmin.
Cosmin. Vlad Sergiu Cosmin – absent.
Din sală
#102024Prezent.
## **Domnul Ion Mocioalcă:**
Păi, trebuie să spun „absent” ca să zici tu „prezent”? Vezi că te cert.
Bine.
Vlașin Sorin – prezent Voiculescu Liviu-Dumitru
Din sală
#102224E aici.
Zamfir Daniel – prezent Zob Alexandru-Robert – absent Azamfirei – nu este Busuioc – nu este Cernic – nu este Ciucă Nicolae-Ionel
Din sală
#102411Prezent.
## **Domnul Ion Mocioalcă:**
Cîțu Florin **Domnul Eugen Pîrvulescu**
**:** Prezent.
## **Domnul Ion Mocioalcă:**
Oprinoiu Aurel – nu este Purcărin Bianca – nu este Și Zob Alexandru-Robert – absent
Din sală
#102680## **Din sală:**
Purcărin era în sală.
## **Domnul Ion Mocioalcă:**
Eu am strigat-o de vreo trei ori. Stai, că o pun.
Eu am lăsat-o absentă, ce să mai...?
## **Doamna Anca Dana Dragu:**
Luăm o scurtă pauză pentru numărarea voturilor. Invit comisia de numărare a voturilor în sala „Constantin Stere” pentru a-și exercita atribuțiile.
Voi da citire notei pentru exercitarea de către parlamentari a dreptului de sesizare a Curții Constituționale. În conformitate cu prevederile art. 15 alin. (2) și (3) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, s-au depus la secretarul general al Senatului, în vederea exercitării de către senatori a dreptului de sesizare a Curții Constituționale, următoarele legi:
1. Legea pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul României și Consiliul de Miniștri al Bosniei și Herțegovinei privind protecția reciprocă a informațiilor clasificate, semnat la Sarajevo la 27 ianuarie 2020;
2. Legea pentru instituirea anului 2021 – „Anul Tudor Vladimirescu” și declararea lui Tudor Vladimirescu și a Ecaterinei Teodoroiu drept eroi ai națiunii române;
3. Legea privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 182/2020 pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 147/2020 privind acordarea unor zile libere pentru părinți în vederea supravegherii copiilor, în situația limitării sau suspendării activităților didactice care presupun prezența efectivă a copiilor în unitățile de învățământ și în unitățile de educație timpurie antepreșcolară, ca urmare a răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2, precum și a art. 6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaților și angajatorilor în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum și pentru stimularea creșterii ocupării forței de muncă;
4. Legea privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 27/2020 pentru modificarea și completarea Legii petrolului nr. 238/2004;
5. Legea privind majorarea capitalului autorizat deținut de România la Corporația Financiară Internațională, în conformitate cu Rezoluția nr. 271/2020 privind „Majorarea selectivă de capital 2018” și Rezoluția nr. 272/2020 privind „Majorarea generală de capital 2018”, adoptate de Consiliul guvernatorilor Corporației Financiare Internaționale;
Îi dau cuvântul domnului senator Felix Stroe să prezinte procesul-verbal cu privire la rezultatul votului. Vă rog, domnule senator.
Doamnă președinte, Doamnelor și domnilor senatori,
Dau citire procesului-verbal referitor la rezultatul votului secret cu bile exprimat asupra moțiunii simple cu tema
Mulțumesc.
Având în vedere rezultatul votului, moțiunea simplă a fost respinsă.
Ordinea de zi fiind epuizată, declar închisă ședința Senatului.
Mulțumesc.
## _Ședința s-a încheiat la ora 18.39._
EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR
#109123„Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare)
Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru relații cu publicul, București, șos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.73, fax 021.401.00.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A.
&JUYEJT|336853]
**ISSN** 1220–4870
**Monitorul Oficial al României, Partea a II-a, nr. 41/1.IV.2021 conține 20 de pagini.**
Prețul: 50,00 lei
Ați depus această moțiune pentru că am deranjat interesele dumneavoastră financiare. Înainte erați loviți de o justiție care începea să funcționeze și acum sunteți loviți unde vă doare și mai tare, adică la bani. Inventați cifre din burtă ca să pară că moțiunea are o bază, dar, de fapt, nu are niciuna, cum urmează să vă spun. Nu am destabilizat nicio economie, doar economia de gașcă, cu care erați dumneavoastră obișnuiți și pe care ați sedimentat-o dumneavoastră, aceea care e branșată la banii contribuabilului, aceea care ia an de an sume pentru care nu există nicio justificare și îmbogățește o minoritate de oameni pe spatele contribuabililor. Și pentru asta m-ați chemat dumneavoastră aici. Aveți impresia că puteți să mă intimidați sau să mă șantajați, dar nu o să reușiți, pentru că nu mi-e frică nici de dumneavoastră, nici de abonații la diverse scheme pe care le-ați pus pe picioare și cărora le-am închis robinetul.
Dezmățul pe banii contribuabilului s-a încheiat. Oare chiar credeați că dacă faceți o moțiune o să mă opresc și o să încep să finanțez iarăși clientela dumneavoastră? Sau c-o să încep să dau bani la grupuri de interese dacă-mi dați telefoane și puneți presiuni politice? Absolut deloc! Nu faceți decât să mă încurajați să continui mai puternic. Și exact asta voi face.
Dar să luăm pe rând toate punctele din moțiune.
În primul rând, ziceți că nu avem strategie pentru susținerea industriei. Fals! Pentru prima dată, chiar avem cea mai liberală și corectă strategie pentru susținerea întregii economii, și nu doar a unei clici de oameni, una de debirocratizare, de înlesnire a finanțării pentru toată lumea și de reformă a companiilor de stat. Ca să nu mai zic că am văzut strategiile dumneavoastră, erau să dați subvenții pentru crescătoria de porci a domnului Dragnea, acelea erau. Le văd și acum în minister, sunt tone de pagini de maculatură scrise, care zac în sertare. Și am văzut și rezultatul lor în minister, am văzut rezultatul: din 37 de companii ale Ministerului Economiei, 37 în care are acționariat semnificativ, 28 au grave probleme economice. Ăsta e rezultatul strategiilor economice PSD: jaf, căpușare și debandadă.
În al doilea rând, ziceți că s-a declanșat o anchetă penală asupra măsurii 3 – ziceți lucrul acesta. Acum, eu nu sunt specialist în drept penal, cum e mai degrabă PSD-ul, dar o anchetă penală nu se declanșează de la sine. Eu am vorbit primul despre neregulile din această măsură, eu le-am adus la cunoștința prim-ministrului și chiar eu am făcut plângerea la DNA. Și fix asta consider că trebuie să facă orice ministru transparent în momentul în care vede că e o problemă, nu s-o ascundă sub preș, nu să spună că „stați liniștiți, avem de toate!”, cum spunea un fost ministru al sănătății, când a fost tragedia de la Colectiv.
Faceți referire și la contul meu de pe platformă. Reiau explicațiile pe care le-am spus și public. Am preluat mandatul pe 24 decembrie 2020, am văzut blocajele din minister și m-am ocupat, personal, să deblocăm toate evaluările. Am
accesat platforma de două ori, pe 29 și 31 decembrie, mult înainte să existe vreo informație relevantă în platformă – apropo! –, și am reușit să deblochez evaluările crescând ritmul procesării lor de nouă ori, de la 90 de evaluări pe zi la 845 de evaluări pe zi. Și, ca să nu credeți că am ceva de ascuns, știți – și nici măcar nu trebuie să mă credeți pe cuvânt – ce am făcut primul lucru când am văzut că există știrea și neliniștea că aș fi avut cont pe platformă? Am cerut STS-ului un log al accesării mele și l-am pus, evident, pe pagina mea personală de Facebook, public, transparent, îl poate consulta oricine oricând. Așa cred că trebuie procedat.
În comisii m-ați mai acuzat c-aș avea o legătură cu o firmă care a aplicat și ea la măsura 3, pentru că acea firmă e acționară cu mine într-o altă firmă – și aici vreau să fiți atenți, pentru că este o cifră pe care cu siguranță o înțelegeți, e acționară într-o firmă unde sunt și eu acționar cu 0,06%. Realizați ce înseamnă 0,06%?
Și aici o să vă dau un nume, ca să nu ziceți că doar vă acuz așa, poate îl știți. Vă zice ceva doamna Elena Stoica? O cunoașteți pe doamna Elena Stoica? Ar trebui să o cunoașteți, este colega dumneavoastră, deputat PSD, de alături. Doamna Elena Stoica urla în comisiile reunite că omorâm exporturile și este o mare susținătoare a schemei acesteia de mers la târguri pe banii statului. Ei bine, ce să vedeți? Doamna Elena Stoica are două firme, Proxima Moda – SRL și Tricotton Junior – SRL, și ghiciți ce se întâmplă cu aceste firme. Amândouă sunt mari abonate exact la schema pe care, folosind tribuna Parlamentului, dumneavoastră o apărați – și dânsa în comisii. Până acum, firmele doamnei Stoica au primit 250.000 de lei de la statul român doar pentru aceste scheme. De aceea sunteți supărați.
Dar, lăsând sistemul acesta corupt la o parte, vreau să vă spun că vom încuraja exporturile, vom promova activitatea de internaționalizare a firmelor, dar într-un mod în care nu mai trebuie să treci prin pixul câtorva funcționari publici sau politicieni, într-un mod în care să poată beneficia fiecare firmă din România de acești bani, nu doar o gamă restrânsă de firme, care, de fapt, majoritatea dintre ele, nici măcar nu fac export. Acestea sunt motivele pentru care ați făcut această moțiune și, așa cum vă ziceam, nu mă intimidați și nu mă descurajați. Dimpotrivă, îmi arătați că sunt pe calea cea bună.
Mai vorbiți despre delegarea atribuțiilor, spuneți că mi-am delegat prea multe activități, atribuții. Aceasta este o știre falsă, pe care ați preluat-o pe nemestecate, și vreau să vă spun că este absolut normal ca un ministru să-și delege din activități. Am verificat, au fost și miniștri PSD ai economiei, am delegat mai puțin decât alții de dinaintea mea și chiar mai puțin și decât alții din actualul Guvern. Deci m-am comparat cu absolut toată lumea cu care mă puteam compara. Am delegat chiar mai puțin. Deci puteți să stați liniștiți. Și, oricum, rolul unui ministru nu e să facă micromanagement, este să coordoneze activitatea din minister și să se asigure că obiectivele mari ale ministerului sunt atinse. Și eu fix asta voi și face.
Și, în final, vreau să abordez zona cea mai rușinoasă din moțiunea dumneavoastră: zona de atac la persoană și atac la familie. Ați căutat mult să mă puteți ataca pe mine și nu ați reușit, nimic nu a ținut, și atunci ați încercat să mergeți la familie, reîncălzind minciuni vechi, minciuni la care am mai răspuns și la care voi mai răspunde încă o dată.
Reîncălziți minciuna despre dosarul „Motorola”, îmi atacați familia sperând cumva să mă dezgustați și să vă las în pace. Evident, nu voi face lucrul acesta, voi face ce am făcut de fiecare dată: voi restabili adevărul. Tatăl meu nu a avut nicio legătură cu acel dosar. E vorba de un unchi de-al meu care a fost acuzat și care și-a demonstrat nevinovăția în instanță, nu așa cum ați făcut dumneavoastră, în ONG-uri sau la televizor. În instanță trebuie demonstrată nevinovăția. Și nu așa cum, în mod mincinos, spuneți în moțiune „prin prescripție”, ci, tocmai, unchiul meu a renunțat la beneficiul prescripției.
Să știți, stimați senatori PSD, că se poate face și asta: dacă ești un om integru, știi că n-ai comis o infracțiune și ești acuzat pe nedrept și faptele ți s-au prescris, poți să renunți la beneficiul prescripției și să ceri instanței să ducă procesul până la capăt. Asta a făcut unchiul meu. Și nu doar că a făcut asta, ci așa... a făcut asta și a fost achitat. Este nevinovat. Dar asta nu vă împiedică pe dumneavoastră să reîncălziți această minciună, evident, în timpul campaniilor electorale, în care plătiți foarte mulți bani ca ea să fie propagată, și evident iarăși, în mod rușinos, într-o moțiune simplă. Dacă ați avea curaj și dumneavoastră să faceți lucrul acesta, ați putea să vorbiți despre justiție. Din păcate, eu până acum nu am văzut niciun pesedist care să renunțe la beneficiul prescripției. Dimpotrivă, ați folosit Parlamentul aproape patru ani de zile pentru a opri lupta împotriva corupției și pentru a bloca justiția.
În final, terminați moțiunea cu o altă minciună, tot la adresa familiei mele: faptul că tatăl meu ar avea vreo legătură cu Securitatea. O minciună pe care, iarăși, o repetați în fiecare campanie și o spuneți de data asta și în moțiunea simplă. Ba chiar am văzut că plătiți bani să promovați pe Facebook această minciună. Vă bazați pe o tactică comunistă, securistică, că o minciună spusă de suficiente ori ajunge să pară adevăr. Dacă toată lumea repetă la nesfârșit un lucru, pare că este adevărat, chiar dacă el este fals. O minciună securistică..., o tactică securistică pe care o folosiți și dumneavoastră. Nu doar că tatăl meu n-a avut niciodată vreo legătură cu Securitatea, ci el chiar a fost o victimă a Securității. Dumneavoastră n-ați dovedit niciodată vreo legătură a lui cu Securitatea, doar o repetați. Dar eu pot dovedi, în schimb, ceva. Din arhivele CNSAS, am adus aici o condamnare la șapte ani cu închisoarea și confiscarea averii și interzicerea drepturilor a tatălui meu. Este sentința nr. 272 din 13 aprilie 1987, pronunțată de Tribunalul Militar București pentru fapta considerată infracțiune penală pe vremea aceea, atenție!, numită refuzul înapoierii în țară.
Vreți să știți care e culmea ironiei? Nu doar că dumneavoastră îl acuzați pe tatăl meu că ar fi securist, când el e o victimă a Securității, ci știți cine a pronunțat această sentință? Este un domn căpitan, îl cheamă Doru Viorel Ursu. Ați auzit de numele ăsta? Hai că ăsta e iarăși un nume de care ar fi trebuit să auziți! Nu de alta, dar v-a fost coleg de partid. Pe vremea comunismului, domnul Doru Viorel Ursu închidea lumea în numele fostei Securități. Iar după Revoluție a devenit, evident, ministru de interne în Guvernul Ion Iliescu–Petre Roman. Deci nu doar că tatăl meu n-are nicio legătură cu Securitatea, ci voi, cei care îl acuzați că ar avea, sunteți cei care, bine-mersi, l-ați pus pe securistul care l-a condamnat în Guvernul României. Să știți că această sentință o voi pune și pe Facebook, puteți să o consultați acolo. Nu doar dumneavoastră, ci toată lumea. Așa face un ministru transparent. Pe lângă condamnare, se mai confiscă și un taburet, un frigider, un scaun, în fine. Citiți și minunați-vă. Din partea mea va fi întotdeauna transparență totală. Și nu pentru dumneavoastră o spun, ci pentru restul țării care ne mai ascultă.
Să știți că, conform comuniștilor, familia mea avea origini sociale nesănătoase. De ce? Pentru că o bunică a fost închisă la Sighet și are numele înscris pe zidurile de acolo. Și singura ei crimă a fost să ajute rezistența anticomunistă din nordul țării, să-i ajute cu mâncare, cu adăpost când a trebuit. I-a ajutat cum a putut. Și altă culme a ironiei e că copiii securiștilor care făceau atunci represiunea în zona de nord a țării au ajuns în politică chiar pe listele PSD. Și aici nu vă mai dau niciun nume, știți foarte bine la cine mă refer. Și am mai avut un străbunic care a făcut și el pușcărie, de data asta la Fortul 13 Jilava, pentru că avea câteva utilaje și un petic de pământ pe care îl lucra. Era suficient cât să fie numit chiabur, tot o infracțiune pe vremea aceea. Aceasta este familia mea, nu mi-e rușine de ea, nu am de ce. Dacă ați avea
dumneavoastră pic de rușine, v-ar fi puțin acum, pentru lucrurile pe care le-ați scris și semnat în această moțiune.
Ajung la final. Să știți că este o parte din moțiune care mi-a plăcut și cu care sunt de acord, o să vă șochez. Pentru că aveți un îndemn la un moment dat, ziceți acolo: „Fără securiști în funcții publice.”
V-am auzit, domnule Romașcanu, pronunțând aceste cuvinte de la tribună. Nu era aplombul necesar, dar le-ați spus și dumneavoastră. Și mie chiar îmi place sloganul acesta și vreau să nu rămână o vorbă goală, cum sunt restul vorbelor din această moțiune.
Stimați colegi din PSD,
Haideți să eliminăm securiștii și copiii securiștilor din politică din România, să nu rămână acest slogan doar un îndemn. Dumneavoastră nu mă cunoașteți, colegii din USR PLUS mă cunosc mult mai bine. Nu am obiceiul să vin cu mâna goală în Parlament, am venit și am depus astăzi un proiect de lege, tocmai ca să nu rămână inițiativa dumneavoastră vidă de sens. Sunt sigur că o să vă placă proiectul de lege și, dacă chiar credeți ce ați semnat în moțiune, îl veți și vota. Proiectul se numește „Legea privind registrul lucrătorilor Securității și legăturilor de rudenie ale persoanelor care ocupă demnități sau funcții publice cu aceștia”. Haideți să vedem dacă veți vota această lege.
Ce face această lege? Face un registru public al tuturor securiștilor de la momentul decembrie ’89. Și nu doar atât, ci obligă CNSAS-ul să arate și legăturile de rudenie până la gradul III cu aceștia. Haideți să vedem cine sunt fiii și fiicele Securității din politică. Cu siguranță, nu mai poate fi invocată nicio problemă de siguranță națională sau de secret de stat, pentru că oamenii aceia existau la momentul... acum 31 de ani. Nu mai sunt nici spioni sub acoperire sau altceva de genul acesta. M-am interesat și de constituționalitate. Nu e nicio problemă, pentru că e doar o informație despre legături de rudenie, care există și acum în legi, și anume legi care au incidență pe declarațiile de avere și de interese, pe care sper că le completați și dumneavoastră. Haideți să vedem cine este ipocrit și cine votează această lege. Ați scris în moțiune „fără securiști în funcții publice”, ar trebui să o susțineți. Voi vedea ce faceți la vot. Până la urmă, pentru mine transparența este un mijloc de a combate minciuna. Haideți să combatem minciuna prin transparență.
Dragi colegi de la AUR,
Și dumneavoastră spuneați în campanie că există legături între Securitate și USR PLUS. Este o oportunitate pentru dumneavoastră să vedem dacă chiar există aceste legături sau nu. Sau dacă, poate, cine știe?, vă treziți în propria ogradă cu ele. Haideți să transparentizăm viața politică din România, să vedem cine sunt securiștii, care sunt rămășițele Securității din România, ce au făcut rudele lor și toate lucrurile acestea.
Chiar m-ați inspirat. Nu doar „fără securiști în funcții publice”, ci și „fără rudele securiștilor în funcții publice”. Așa trebuia să spuneți și aș fi fost și mai de acord cu dumneavoastră. Abia atunci o să vedem oficial care e adevărul în această clasă politică. Eu nu am nimic de ascuns și nici colegii mei din coaliție.
Guvernul PNL–USR PLUS–UDMR va reforma România și va scăpa economia de mentalitatea de gașcă pe care ați înrădăcinat-o dumneavoastră. Chiar dacă este un an greu, pandemic, vom trece și peste pandemie și vom înfăptui reforme liberale pentru România. Liberalismul este acel sistem care a scos mase din sărăcie la nivel mondial, liberalismul este acel sistem care garantează libertatea tocmai prin respectul proprietății private, nu comunismul de dinainte de ’89 și nici socialismul cu față umană á la Iliescu, înfăptuit prin bâta minerilor. Niciun atac, niciun șantaj și nicio moțiune nu ne vor opri să terminăm ce am început. Suntem pregătiți pentru o guvernare de opt ani de zile și în final România va scăpa de sistemul corupt pe care dumneavoastră l-ați patronat atâția ani.
Așa să ne ajute Dumnezeu!
Și, domnule, n-am cum, trebuie să schimb, pentru că timpul e limitat, trebuie să îmi schimb ideea. Ceea ce voiam să spun, pentru că văd aici, la masă... N-avem cum să nu salutăm toată trupa de miniștri ai USR și n-am cum să nu... Uitându-mă acum pe Facebook, că miniștrii Facebook îi aveți aici, domnule, și-au pus un slogan pe care l-au folosit la pagina de Facebook: „Transparența nu e negociabilă.” Păi, haide, domnule, să vedem ce a rămas din acest slogan!
Știți – pentru că n-am cum, domnul Vlăduț e aici –, domnul Vlăduț a patentat ceva unic în România, și anume grupul de interese al consilierilor onorifici. Domnule, domnul Vlăduț Voiculescu are 22 de consilieri onorifici personali. 22! Păi, n-am cum să nu mă gândesc acum ce-o fi în capul domnului Năsui decât exemplul personal al domnului Vlăduț Voiculescu, după care, miercurea trecută, domnul Năsui a promovat și Domnia Sa o hotărâre de guvern. Adică este singurul ministru din Guvernul Cîțu care a promovat o hotărâre de guvern prin care ce credeți că vrea domnul Năsui? Să-și numească și el consilieri onorifici. Câți? 1, 2, 3? Nu. Fără număr.
Păi, domnilor miniștri USR PLUS-eriști, ați patentat exact ceea ce înseamnă corupție legalizată. Vreți, printr-un ordin de ministru, să instituiți acest grup legalizat de persoane care, în numele ministrului, au acces la bazele de date, îl folosesc pentru anumite interese. Și să-l aud pe domnul Năsui că vorbește de ONG-uri?! Doamne, Dumnezeule! Tocmai membrii USR vorbesc despre ONG-uri?! Păi, ce-ar fi, de exemplu, dacă – ar fi posibil, credeți? – un consilier onorific, venit dintr-un ONG, că oricum asta este pepiniera consilierilor onorifici, ONG-urile, un consilier onorific membru al unui ONG, având acces la date în legătură cu o licitație publică, de exemplu, transmite aceste date unei companii, care companie sponsorizează un ONG? Înțelegeți de ce Domniile Lor sunt cei care apără cu dinții finanțările ONG-urilor, să nu fie transparente finanțările ONG-urilor? Din acel ONG mă pot gândi unde ajung banii?
Ei vorbesc de transparență?! Despre ce transparență putem vorbi când însuși partidul a pierdut în instanță două procese tocmai pentru că a refuzat să facă publică cheltuirea banilor?
Și aici e domnul Barna, n-am cum..., domnul Barna, alt personaj celebru, despre care...
Ministrul Năsui este un ministru tânăr, care dorește să realizeze un lucru constructiv la minister. Eu cred că trebuie să-i dăm această încredere, să aibă sprijinul nostru și să avem puțină răbdare. Nu în 70 de zile construim o țară, un minister, o economie. Asta este foarte clar.
Și vă spun ceva, că vă văd nerăbdători să intrați la guvernare: aveți de așteptat. Alianța PNL–USR–UDMR funcționează și o să vedeți că – așa cum este normal, sunt dezbateri în interior, că nu suntem un partid unic, așa, care execută cum se executa la dumneavoastră pe timpul lui Dragnea – suntem un partid care funcționează, un partid care discută, suntem o alianță care discută și care va găsi soluții. Așa că aveți răbdare, sperăm noi, vreo opt ani de zile și mai vedem după aceea.
Partidul Național Liberal va vota împotriva moțiunii și vă asigur că această moțiune n-o să treacă.
Vă mulțumesc.
Despre ce exporturi vorbim? Vacanțe, stimați colegi, din bani publici în Dubai, Las Vegas, Abu Dhabi, Milano, Paris sau New York.
Dar cine sunt totuși acei exportatori pe care ziceți că i-am blocat? Haideți să vedem! Să luăm câteva situații reprezentative.
O firmă din top 10 beneficiari ai programului de mers la târguri pe banii contribuabililor, firmă abonată la târguri – și a participat an de an, bineînțeles. În total, a luat peste un milion de lei din banii noștri pentru a merge la târguri în toată lumea, dar mai ales în locuri unde ne-am duce, de obicei, în vacanță. Am crede că această firmă este un mare exportator, dar firma are zero salariați. A avut, la un moment dat, unul, dar s-a pierdut. Și are o cifră de afaceri de 61.000 de lei în tot anul 2019, adică undeva la 5.000 de lei pe lună, în condițiile în care contractele declarate pentru participarea la târguri însumează 2 milioane de lei. Această firmă s-a erijat în mare exportator pentru a se mufa, cu aparența legalității, la bani publici.
Veți spune că este un caz singular. Haideți să mai luăm un caz!
Alt mare exportator; a participat la multiple târguri pe banii statului. În total, această firmă a încasat 339.000 de lei pentru a se plimba pe banii contribuabilului. Are fix zero angajați și zero venituri. Pentru ei e chiar ușor să spună că și-au dublat cifra de afaceri – nu de alta, dar dublul lui zero tot zero rămâne.
Pe astfel de firme s-au dus banii românilor an de an.
Transparența înseamnă să scoți la suprafață toată mizeria și corupția acumulate prin clientelisme politice. De asta avem nevoie. De instituții care să nu fie opace, să nu fie focare ale unor interese obscure și inaccesibile oamenilor.
De aceea, Claudiu Năsui are susținerea coaliției de guvernare să curețe și să reformeze Ministerul Economiei, o instituție esențială pentru relansarea economică a României. Mulțumesc.
N-aș vrea să cred că România, așa cum spunea un ilustru PSD-ist cândva, este condamnată să fie condusă de comuniști, securiști și bandiți. Cred că România are dreptul să fie condusă de oameni onești – și cred că în această sală sunt foarte mulți oameni onești și pricepuți –, cred că pentru guvern se pot găsi soluții pentru ocuparea unor portofolii importante, soluții viabile, și cred că trebuie să o facem acum, nu mâine, nu peste 10 ani.
Și lăsați, colegi PNL-iști, planurile cincinale și multianuale, nu vă faceți planuri la guvernare așa de multe..., pe termen așa de lung. Nu știm ce se va întâmpla mâine, darămite peste 10 ani sau cât vreți dumneavoastră să stați la guvernare.
Aș vrea să închei, pentru că am început cu o discuție despre securiști și comuniști, aș vrea să închei spunându-vă că, astă-noapte, premierul României a demis un subsecretar de stat, pe numele său Octav Bjoza, pe motive ideologice.
Domnul Octav Bjoza, 82 de ani, este președintele Asociației Foștilor Deținuți Politici din România și se ocupa cu problemele legate de foștii deținuți politici, și nu numai, în Guvernul României.
A fost executat pentru că s-a dovedit „incorect politic”. Domnia Sa a înțeles să-și apere colegii de suferință, cei care au trecut prin închisori și care astăzi sunt supuși unei noi condamnări, de această dată venită din partea unui regim care se pretinde democratic. Dacă putem înțelege că totalitarismul comunist a făcut abuz de lege și a condamnat pe nedrept sute de mii de români, nu înțelegem ca un regim, o guvernare liberală să condamne din nou o parte a acestor deținuți politici din motive ideologice.
Îmi iertați emoția; este autentică, vă garantez, nu e un joc. Sunt extrem de indignat de acest act pe care l-a săvârșit domnul premier, în timp ce toată floarea cea vestită a coaliției face zid în jurul unui ministru care cu adevărat are de dat socoteală. Pe domnul Bjoza nu l-a apărat nimeni din coaliție. Mi se pare profund nedrept, strigător la cer și vreau să atrag atenția că un astfel de act nu poate rămâne fără urmări – dacă nu de altă natură, măcar de natură morală.
Mulțumesc.
Stimați colegi, cu tot respectul, această strategie nu există de mult. Iar noi, coaliția de dreapta, prin programul nostru de guvernare, încercăm o reindustrializare și crearea unui cadru predictibil pentru industria românească încă existentă.
Tot așa, vorbiți de vânzarea „pe 2 lei” a celor mai profitabile companii românești.
Guvernul PSD, stimați colegi, prin vocea mai multor prim-miniștri și miniștri, se grăbea cu listarea Hidroelectricii pe bursă, ceea ce nu era o intenție greșită; chiar mai mult de atât, trebuia făcută de mult. Știm cu toții – și haideți să nu fim ipocriți –, bursa din România este una dintre cele mai subcapitalizate burse din Europa. O listare face bine economiei și, atenție, noi nu vrem să vindem avuțiile statului, ci optimizăm ce avem și capitalizăm piața.
Definiți acest guvern, stimați colegi, ca „Guvernul austerității”.
Vă rog să nu induceți în eroare opinia publică, să nu aruncați _fake news_ -uri în piață. Nu am tăiat salarii, nu am mărit taxe; chiar mai mult, după un an greu pentru tot mapamondul, am venit cu un buget echilibrat și țintit pe investiții.
Stimați colegi, știți ce nu înțeleg? De ce vrem noi, clasa politică, de multe ori pe repede înainte, să rezolvăm problemele într-un mod eronat? De ce credem că prin decapitări, prin destituiri hazardate, prin moțiuni grăbite rezolvăm probleme care persistă de zeci de ani? Cred că a venit timpul să începem să avem răbdare unul față de celălalt. A venit timpul să nu facem sport prin schimbări de guverne, schimbări de miniștri, schimbări de prim-miniștri, cum v-ați obișnuit dumneavoastră, stimați colegi.
Domnul ministru Năsui a avut curajul să se uite în spatele lucrurilor. Asta este oare problema?
Domnul ministru Năsui are curajul asumării și curajul de a regândi lucruri. Haideți să-l lăsăm să-și ducă la bun sfârșit planurile și, da, să-l susținem să poată optimiza măsurile 2 și 3 – că aici cred că cu toții suntem de acord că IMM-urile au nevoie de sprijinul nostru, al tuturor. La asta lucrăm și pentru asta aș dori să-i urez succes domnului ministru și să-l întrebăm de evoluții după cel puțin un an, și nu după 83 de zile.
Succes, domnule ministru, în continuare!
Și noi, UDMR, nu vom vota această moțiune. Vă mulțumesc.
Inițial am spus și v-am acuzat că nu aveți viziune și că nu aveți un obiectiv, că nu vorbiți cu antreprenorii. Sincer, m-am înșelat. Aveți o misiune, este foarte clară; aveți un obiectiv și acesta este acela de distrugere a economiei românești, de distrugere a capitalului autohton.
Dacă nu mă credeți, haideți să ne uităm ce ați făcut în 70 de zile! Nu mai este în picioare astăzi, valabil, niciun program
care sprijinea antreprenorii români. Despre care dintre ele vreți să vorbim?
Despre Start-Up Nation – o poveste de succes scrisă de antreprenorii din România, care a fost plătit integral de către PSD în prima ediție, în primul an, cu grad de execuție bugetară peste 95%? Despre ediția a doua, care ar fi avut același traseu dacă nu am fi plecat de la guvernare printr-o moțiune de cenzură?
Și nu ați vrut, pentru că ați crezut că este vorba despre PSD. Nu, domnilor, nu, doamnelor! Este vorba despre antreprenori. Acesta este simplul lucru pe care ar trebui să-l înțelegeți.
Să vorbim despre internaționalizare? Și asta arată cât de ipocrit sunteți, domnule ministru, pentru că este singurul program care este complet digitalizat și în care niciun antreprenor nu intră în contact cu niciunul dintre angajații ministerului pe care astăzi îl reprezentați. Este închis, este omorât și acest program.
Despre Programul de susținere a exportatorilor? Vorbiți despre Consiliul de Export cu un dispreț..., deși el este, ce să vedeți?, înființat prin lege încă din 2004 și este un parteneriat public-privat care funcționează în interiorul ministerului, cu un președinte din partea Consiliului de Export care-i reprezintă pe cei pe care dumneavoastră spuneți că i-ați susține și care, domnule ministru, ce să vedeți?, chiar vă plătesc banii cu care sunteți plătit atunci când ocupați această funcție. Pe aceștia îi disprețuiți, pe aceștia ați refuzat să-i vedeți. Și celălalt copreședinte este secretarul de stat care reprezintă ministerul.
Ați omorât complet și acest program și vă întreb, așa, de curiozitate: oare cum va participa România în Dubai, unde Ministerul de Externe organizează un pavilion național și lucrează de vreo câțiva ani buni ca să fie reprezentată România? Cum se va întâmpla acest lucru? N-o să știți să-mi răspundeți, pentru că ați distrus PPE-ul.
Vorbeați despre HoReCa? I-ați mințit și i-ați păcălit că îi veți ajuta, chiar și cu întârziere, cu 20% din veniturile... din diferența de venituri dintre anul 2019 și 2020. Care va fi realitatea cruntă? Trebuie s-o știe antreprenorii de la această tribună a Parlamentului. Vor primi, poate, jumătate, poate un sfert, în funcție de cât se vor înscrie; creditele bugetare vor fi mai puțin de 20%. Ei, o să vedem noi: 2 miliarde și jumătate credite de angajament oare când se vor plăti? Niciodată. Și, ca să nu-i sprijinim, ați tăiat și voucherele de vacanță.
Măsura 2. Aici a spus cu aroganță: „Ei, și?!” Birocrație mai mare ca în măsura 2 nu există.
Și am să-i fac cadou o carte domnului ministru. Este „Castelul” lui Franz Kafka, din care să înțeleagă că, atunci când te izolezi și vrei să conduci ministerul ca un autocrat și nu discuți cu antreprenorii, singurul rezultat este o birocrație incredibilă. Dacă nu mă credeți pe mine, vorbiți cu ei. Oricare dintre dumneavoastră întrebați pe oricine a aplicat în măsura 2 și o să vă spună că avem perfectă dreptate.
Iar la măsura 2 domnul Năsui s-a dus aici!
Claudiu Năsui, alături de colegii mei și alături de colegii din alianță, a primit un mandat de reformă din partea cetățenilor și-l va duce la capăt.
Această moțiune nu va trece, cum nu vor trece nici următoarele, și puteți să vă organizați foarte bine, să scrieți moțiunile din ce în ce mai bine, că veți avea foarte mult timp la dispoziție.
Vă mulțumesc.
Privatizarea COS, din câte țin eu minte, domnule Corlățean, a fost făcută chiar pe vremea Guvernului Adrian Năstase. Este, într-adevăr, o privatizare eșuată, știți și dumneavoastră cazul acela. Încercăm să găsim niște investitori buni acolo și care să poată prelua acel combinat, dar cred că ar trebui, la un moment dat, să faceți și o introspecție, să vedeți care sunt cauzele pentru care s-a ajuns acolo. Și acolo introspecția cred că vă va duce mai degrabă în PSD.
De asemenea, spuneți, domnule Târziu, că nu ar fi trebuit să vorbesc despre familia mea. Să știți că n-am invocat familia mea de plăcere. Niciodată n-am vorbit despre familia mea hodoronc-tronc. Ea este invocată în mai multe pagini din moțiune. Sunt convins că, dacă cineva ar terfeli familia dumneavoastră ca un mod de exercitare a unei presiuni politice, sper că ați reacționa și dumneavoastră la fel și ați clarifica adevărul, nu din alt motiv. Și nu îmi doresc să vin la această tribună să vorbesc de altceva decât de argumente pentru politici publice, pentru că, slavă Domnului, avem foarte multe de făcut în această țară și sunt convins că coaliția PNL–USR PLUS–UDMR este puternică și va reuși să facă foarte multe.
Vă mulțumesc.
6. Legea privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 162/2020 pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 70/2020 privind reglementarea unor măsuri, începând cu data de 15 mai 2020, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educației naționale nr. 1/2011, precum și a altor acte normative;
7. Legea privind înființarea Institutului Teologic Creștin după Evanghelie „Timotheus” din București;
8. Legea privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 142/2020 pentru prelungirea termenelor privind depunerea unor documente prevăzute în sarcina asociațiilor și fundațiilor;
9. Legea pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 211/2020 privind prelungirea aplicării unor măsuri de protecție socială adoptate în contextul răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2, precum și pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaților și angajatorilor în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum și pentru stimularea creșterii ocupării forței de muncă;
10. Legea pentru modificarea și completarea Legii nr. 302/2004 privind cooperarea judiciară internațională în materie penală;
11. Legea pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 55/2016 privind reorganizarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România – SA și înființarea Companiei Naționale de Investiții Rutiere – SA, precum și modificarea și completarea unor acte normative;
12. Legea pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 23/2018 privind transmiterea unui imobil din domeniul public al statului și administrarea Societății Române de Televiziune în domeniul public al municipiului București.
Termenele pentru sesizare sunt de două zile pentru legile adoptate în procedură de urgență și de cinci zile pentru legile adoptate în procedură de drept comun de la data depunerii, astăzi, 16 martie 2021.
Termenele se calculează luând în considerare ziua anunțului, data de astăzi, 16 martie 2021.
## PAUZĂ * * * DUPĂ PAUZĂ
„O Românie în agonie, cu Năsui la Economie”, inițiată de un număr de 41 de senatori în sesiunea parlamentară februarie–iunie 2021.
Procedându-se la numărarea voturilor exprimate asupra moțiunii simple cu tema „O Românie în agonie, cu Năsui la Economie”, inițiată de un număr de 41 de senatori, s-au constatat următoarele:
Numărul total al senatorilor – 136.
Senatori prezenți – 128.
Numărul total al votanților – 128, din care:
- voturi pentru – 55;
- voturi contra – 72;
- abțineri – una;
- voturi nule – zero.
În temeiul art. 112 alin. (2) din Constituția României, republicată, și al art. 169 din Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2005, republicat, cu modificările și completările ulterioare, Senatul a respins moțiunea simplă cu tema „O Românie în agonie, cu Năsui la Economie”.
Încheiat astăzi, 16 martie 2021.
Semnează: din partea Grupului parlamentar al PSD – Stroe Felix; Grupul parlamentar al PNL – Liviu-Dumitru Voiculescu; domnul senator Costel Vicol – Grupul parlamentar al USR PLUS; domnul senator Sorin-Cristian Mateescu – Grupul parlamentar al AUR; domnul Károly Zsolt Császár – Grupul parlamentar al UDMR.
Vă mulțumesc.